Funkcje smartfona niekoniecznie przekładają się bezpośrednio na elektroniczne systemy samochodowe, a dwa sektory mają bardzo różne wymagania i cechy. Producenci pojazdów mają wiele dodatkowych czynników do rozważenia, takich jak bezpieczeństwo, rozproszenie uwagi kierowcy i metody, z którymi współpracujemy z technologią samochodową.

Są to wyzwania, z którymi branża musi sobie poradzić, ale z punktu widzenia konsumenta problemy te mogą być mniej niepokojące. Jak można to rozwiązać?

Sprawdź to: https://dobretabletki.pl/gm-forte/

Jak konsumenci wchodzą w interakcje z technologią samochodową?

Być może jedną z kluczowych kwestii do zrozumienia jest dokładnie to, jak konsumenci wchodzą w interakcję z technologią samochodową. Badanie przeprowadzone przez J.D. Power w USA w 2016 roku ujawniło kilka interesujących wniosków na temat tego, jak konsumenci postrzegają technologię incar.

Badanie – przeprowadzone w okresie od lutego do sierpnia 2016 r. – sondowało ponad 17 000 nowych właścicieli pojazdów po 90 dniach jazdy. Nie jest zaskakujące, że zaufanie do technologii wiąże się z wiekiem, a młodsi kierowcy wykazują o wiele wyższy poziom zaufania do technologii pojazdów niż ich starsi odpowiednicy. Technologia bezpieczeństwa została bardzo wysoko oceniona przez respondentów, a trzy czwarte twierdzi, że za każdym razem korzysta z takich funkcji, jak kamery zapasowe i systemy ostrzegające o martwym punkcie.

Reakcja konsumentów na technologię deski rozdzielczej była raczej bardziej otwarta. Około 39% respondentów ankiety stwierdziło, że unikało korzystania z systemów informacyjno-rozrywkowych i nawigacyjnych na środkowym stosie, preferując korzystanie ze smartfona lub innego urządzenia do wykonywania tych samych funkcji. Systemy nawigacyjne również uzyskały niskie priorytety dla kierowców, ale, co ciekawe, na pytanie o to, której funkcji najczęściej używali na smartfonie, więcej osób odpowiedziało na „nawigację”. Chociaż jest to tylko jedna ankieta, wskazuje ona na możliwe rozłączenie konsumentów z technologią samochodową. Jest to poparte odkryciami, w których sprzedawcy przeprowadzili szkolenia z zakresu technologii, a ich cechy zostały znacznie ocenione przez respondentów.

Najnowsze osiągnięcia

Badania sugerują, że ogólne trendy w przemyśle motoryzacyjnym zmierzają we właściwym kierunku. Tworzenie coraz bardziej intuicyjnych systemów, które można łączyć z urządzeniami osobistymi lub które są projektowane na tej samej platformie, zwiększy zaufanie konsumentów i interakcję. Najnowsze technologie i rozwój w tym sektorze wskazują na coraz bardziej wyrafinowane systemy, które mogą wypełnić lukę między technologiami samochodowymi i konsumenckimi.

BMW HoloActive Touch

BMW wykorzystało model CES 2017, aby zaprezentować wnętrze nowej generacji, wyposażone w zaawansowany system kontroli gestów, znany jako HoloActive Touch. W ramach nowej koncepcji i Inside Future HoloActive Touch prezentuje to, co niemiecki producent myśli, że przyszłość techniki samochodowej będzie wyglądać – zwłaszcza, gdy akt prowadzenia staje się opcjonalny.

Polecamy: https://dietasos.pl/slimberry/

Nowa koncepcja zawiera ekspansywną czarną deskę rozdzielczą, która może być używana w całości jako wyświetlacz, oraz duży ekran, na którym można by znaleźć drążek zmiany biegów. Ten ekran pomaga wyświetlać ekran holograficzny tuż nad konsolą środkową, a pod nim są czujniki ultradźwiękowe do wprowadzania ręcznego sterowników. Kamera schowana na prawo od kolumny kierownicy odczytuje również ruchy ręki kierowcy. Użytkownik może wchodzić w interakcję z wyświetlaczem holograficznym za pomocą gestów, a gdy tylko opuszek palca wykona „kontakt” z jedną z opcji menu wirtualnego, zostanie wygenerowany impuls potwierdzający aktywację. BMW zintegrowało również innowacyjny system, który zapewnia haptyczne sprzężenie zwrotne przez podmuch powietrza. Elastyczność wyświetlacza deski rozdzielczej oznacza, że ​​może dzielić i zapewniać rozrywkę lub informacje zarówno kierowcy, jak i pasażerowi.

BMW podejmuje holistyczne podejście do łączności, a kolejną cechą koncepcji i Inside Future jest Open Mobility Cloud – zaprojektowana w celu świadczenia szeregu usług i informacji w świecie autonomicznych pojazdów, a także w zakresie integracji funkcji takich jak zakupy online. Co ciekawe, cyfrowy asystent głosowy jest oparty na technologii Cortany Microsoftu, która może wskazywać, dokąd zmierza BMW, w miarę rozwoju systemu.

FCA i Google Uconnect

Nowa współpraca z gigantem technologicznym, który został zaprezentowany na CES 2017, to partnerstwo Fiata Chryslera Automobiles i Google’a, którzy ujawnili plany wspólnej pracy nad nową wersją systemu informacyjno-rozrywkowego Uconnect opartego na systemie Android.

System Uconnect, który występuje w większości marek FCA, wykorzystuje 8,4-calowy ekran dotykowy jako główne źródło sygnału wejściowego. Wersja Uconnect z systemem Android – zaprezentowana w salonie Chrysler 300 na CES – uruchomi najnowszą wersję systemu operacyjnego Google, Nougat. System został zaprojektowany w taki sposób, że system operacyjny Android działa w tle, kontrolując kluczowe funkcje, a różne aplikacje Google, takie jak Asystent i Mapy, zostały zintegrowane. Z przodu użytkownik zobaczy własne projekty FCA dla różnych ekranów, z których każdy reprezentuje konkretną markę.

Jest to interesujący postęp, ponieważ producenci samochodów w przeszłości obawiali się przekazania kontroli nad systemem Infotainment i danych wrażliwych firmom zewnętrznym. Google powiedziało, że „dąży do zbudowania Androida jako pod klucz platformy motoryzacyjnej, która w bezpieczny i bezproblemowy sposób integruje się z pojazdem”. W 2016 roku Google ogłosił własny system informacyjno-rozrywkowy oparty na Androidzie, więc jasne jest, że jest to sektor, który Google chce rozwijać.

Samsung przejmuje firmę Harman

Temat elektroniki i firm technologicznych współpracujących z branżą motoryzacyjną na tym rynku kontynuuje wiadomość, że Samsung nabył firmę Harman International Industries za 8 miliardów dolarów. Harman jest kluczowym dostawcą podłączonych rozwiązań samochodowych, z ponad 30 milionami samochodów na całym świecie wyposażonych w wbudowany system informacyjno-rozrywkowy, systemy audio, telematykę i powiązane systemy bezpieczeństwa. Harman będzie działać jako samodzielna spółka zależna od Samsunga, ale daje koreańskiemu gigantowi technologicznemu silną pozycję na rynku elektroniki samochodowej. Oświadczenie Samsunga z przejęcia mówi: „Pojazd jutra zostanie przekształcony przez inteligentną technologię i łączność w taki sam sposób, jak proste telefony z funkcjami stały się wyrafinowanymi inteligentnymi urządzeniami w ciągu ostatniej dekady”.

Bosch Concept Vehicle Cockpit

Inteligentna technologia rzeczywiście zmienia nasze pojazdy, ale funkcjonalność i użyteczność stwarzają różne wyzwania i zapewniają różne możliwości w kokpicie. Na początku CES 2017, wiodący dostawca samochodów Bosch, zaprezentował nowy samochód koncepcyjny, który ma „zamienić samochód w osobistego asystenta”. Koncepcja zaczyna się od rozpoznawania twarzy i inteligentnej personalizacji, dzięki czemu kamera monitorująca może rozpoznać, kto wchodzi do samochodu i odpowiednio dostosować ustawienia. Samochód może spersonalizować pozycję siedzącą, ustawić kierownicę, lusterka i temperaturę wnętrza oraz wybrać ulubioną stację radiową. Aparat działa także jako urządzenie bezpieczeństwa, monitorując sterownik pod kątem senności i ostrzegając, gdy użytkownik zasypia. Firma Bosch zintegrowała swój dotykowy feedback z technologią neoSense, dzięki której dotykowe informacje zwrotne na wyświetlaczu oznaczają, że przyciski dotykowe w rzeczywistości przypominają przyciski – dzięki czemu łatwiej można z nich korzystać bez patrzenia. Ta konkretna technologia zdobyła nagrodę za innowacyjność na targach CES 2016 i od tego czasu znacznie zbliżyła się do produkcji seryjnej.

Hyundai Healthcare Cockpit

Sposób interakcji z naszymi samochodami jest jednym z najciekawszych aspektów „inteligentnej rewolucji”. Ekran dotykowy to chyba najbardziej intuicyjna metoda używania telefonu lub tabletu, ale niekoniecznie jest to najlepsza opcja w pojeździe. Podczas gdy poziom uwagi nie ma większego znaczenia podczas przeglądania smartfonu, ma on kluczowe znaczenie podczas prowadzenia pojazdu, a inteligentna technologia umożliwia szereg nowych, innowacyjnych funkcji. Hyundai wprowadził to na nowy poziom dzięki swojemu „Healthcare Cockpit”, koncepcji zaprojektowanej w celu „dbania o dobre samopoczucie kierowcy podczas dojazdów do pracy lub podróży”. Koncepcja wykorzystuje technologię wykrywania biometrycznego do oceny stanu fizycznego i psychicznego kierowcy, wykrywając takie rzeczy jak postawa, częstość oddechów i głębokość oddychania, aby zarządzać poziomami stresu i negatywnymi skutkami jazdy. Chodzi o wprowadzenie „wybuchów sensorycznych” lub mikro-doświadczeń – jeśli więc kierowca zasypia, może zostać uruchomiony „sygnał ostrzegawczy”, lub jeśli kierowca wykazuje oznaki stresu, można uruchomić „uspokajający impuls”. Te „wybuchy nastrojów” można nawet spersonalizować, aby uzyskać pożądany efekt. Jeśli kierowca traci ostrość, siedzenie może przesunąć się w bardziej pionową pozycję, aby zachęcić do uważności. Można wprowadzić szereg zapachów, aby uspokoić lub ożywić kierowcę; i światło może być używane w całym wnętrzu, aby zapewnić efekt ocieplenia lub chłodzenia. Temperatura może być automatycznie dostosowywana, aby obudzić kierowcę lub uczynić go bardziej wygodnym; i dźwięk jest również używany – zarówno styl muzyczny, jak i głośność – aby pomóc utrzymać pozytywne wrażenia.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.