Redukcja wagi pojazdu Tnie CO2

DuPont pracuje nad redukcją wagi pojazdów. Jesteśmy zaangażowani w odkrywanie i rozwijanie lżejszych alternatyw dla metali, materiałów, które mogą wytrzymać intensywne ciepło, agresywne chemikalia i wysokie ciśnienia w ciągłym ruchu w silnikach samochodowych. Redukcja masy pojazdu oszczędza energię, minimalizuje zużycie hamulców i opon i, być może najbardziej pożądane, obniża emisję spalin. Lekki pojazd jest bezpośrednio związany z niższą emisją CO2 i większą oszczędnością paliwa. Korzyści ze nawet niewielkiej redukcji masy pojazdu są znaczące. Zmniejszenie masy samochodu o zaledwie 50 kg (110 funtów) zmniejsza do 5 g CO2 / km i zwiększa zużycie paliwa nawet o 2%.

Obietnica lekkości

Weź pod uwagę masową produkcję, a redukcja wagi pojazdu naprawdę zacznie wypłacać dywidendy. Cięcie 11 kg (24,2 funta) z każdego z 70 milionów silników pojazdów lekkich wyprodukowanych w 2011 roku może zaoszczędzić do 908 milionów litrów (240 milionów galonów) rafinowanego paliwa lub 9 milionów baryłek ropy. Wyeliminowanie 5-7 kg (11 do 15,4 lbs) z 40 milionów wyprodukowanych w tym samym roku przekładni samochodowych pozwoliłoby zaoszczędzić do 350 milionów litrów (90 milionów galonów) rafinowanego paliwa benzynowego, czyli 3,4 miliona baryłek ropy.

Mniej znaczy więcej w przypadku materiałów o wysokiej wydajności

Zastąpienie części metalowych częściami z wysokowydajnych polimerów DuPont jest jedną z sprawdzonych strategii redukcji masy pojazdu. Zbudowana w taki sposób, aby wytrzymać zwykłe rygory motoryzacyjne, lekka żywica nylonowa DuPont ™ Zytel® PLUS może wytrzymać długotrwałe działanie gorącego oleju, gorącego powietrza, chlorku wapnia (soli drogowej), chłodziwa i innych chemikaliów samochodowych. (DuPont wygrał nagrodę SPE Najbardziej Innowacyjne Wykorzystanie Plastiku 2010 dla Zytel® PLUS.) Idealny do wymiany części metalowych w kanałach powietrznych, lekki termoplastyczny elastomer DuPont ™ Hytrel® TPC-ET ma elastyczność gumy, ale wytrzymałość plastiku. A wzmocnienie włóknami aramidowymi DuPont ™ Kevlar® w oponach może spowodować obniżenie zużycia opon i zmniejszenie zużycia paliwa. Kevlar® waży mniej niż stal, ale jest pięciokrotnie mocniejszy w jednakowej masie.

Więcej rozwiązań lekkich DuPont

Polimerowa żywica DuPont ™ Crastin® PBT i inne polimery DuPont Performance Polymers pomagają inżynierom samochodowym osiągnąć jeszcze większą redukcję wagi pojazdu.

W DuPont wykorzystujemy naukę, aby przekształcić wyzwania w innowacje. Oto niektóre z inicjatyw, nad którymi pracujemy z naszymi współpracownikami z branży motoryzacyjnej.

Nasi partnerzy:

https://dogin.pl/
http://www.brugo.pl/
http://www.ann-design.pl/

Kategorie: Informacje

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.