W ciągu najbliższych kilku miesięcy w ICDP będziemy analizować i analizować rynek flot małych i średnich przedsiębiorstw, raczej słabo zbadany obszar floty i sektora leasingowego w Wielkiej Brytanii. Aby nam w tym pomóc, będziemy nurkować w strategiach banków, dealerów i producentów, którzy zaśmiecają FN50, ujawnione przez Fleet News w ciągu ostatnich kilku tygodni. Po raz kolejny branża jest wysoce konkurencyjna i nie bardziej niż na samym szczycie, gdzie 10 najlepszych obecnie stanowi 81% z 50 najlepszych, liczba ta powoli rosła od 2000 roku, kiedy zajęli nieco ponad połowę. Warto rzucić okiem na to, kim są ci giganci i którzy gracze prawdopodobnie pozostaną na szczycie w przyszłości.

W pierwszej dziesiątce znajdują się 3 przedsiębiorstwa flotowe: własne ramię leasingowe BMW, Alphabet; Volkswagen Financial Services Fleet; i Citroën Contract Motoring. Aż do tego roku Alfabet był w stanie zdobyć tytuł jedynego producenta należącego do producenta, który pojawił się w pierwszej piątce, co udało im się utrzymać konsekwentnie od 2011 roku. Volkswagen dołączył do Alphabet w pierwszej piątce w tym roku po wyprzedzeniu ALD, aby usiąść po prostu 10 000 pojazdów cofa się przed pozycją 4. Alphabet nie był łatwy w utrzymaniu pozycji na szczycie, ale zwiększył flotę o kolejne 50 000 pojazdów, od kiedy po raz pierwszy znalazł się w pierwszej piątce. Ale nawet w tym czasie ich udział w pierwszej piątce osłabł – spadając z około jednego kwartału w 2011 r. Do zaledwie 10% w tym roku.

Najwięksi gracze w branży pozostają własnością banków i dostawców finansowych, którzy zajmują wszystkie 3 pozycje na szczycie drabiny. Przy zbiorowym rozmiarze floty przekraczającym pół miliona będą trudne do zetknięcia. Lex Autolease pozostaje największą flotą i organizacją leasingową w Wielkiej Brytanii z ponad 300 000 pojazdów odkąd Lloyds połączył Lex i Lloyds Autolease w 2009 roku. Trudno sobie wyobrazić, że zostali zrzuceni z podium, mimo że nie zwiększyli swojej floty wciąż ponad dwukrotnie przekraczają wielkość floty LeasePlan, która zajmuje drugie miejsce.

Jedynym dealerem, który pojawi się w pierwszej dziesiątce, jest Arnold Clark Finance, który w 2011 r. Przekroczył granice GE (nabyte później przez Arval). Dealerzy, zarówno krajowi, jak i regionalni, zaśmiecają resztę 50 najlepszych, w tym Inchcape (12) , Pendragon (15) i (imponująco) dni CEM (20), którzy zajmują wyższą pozycję w FN50 niż AM100 **.

Ukończenie pierwszej dziesiątki to Zenith, który nadal utrzymuje pozycję na 7. miejscu po tym, jak jako pierwszy niezależny gracz wszedł do pierwszej dziesiątki w 2014 r. Po przejęciu przez HG Capital. Patrząc w przyszłość, spodziewamy się, że gracze na szczycie konsumują więcej transakcji leasingowych w Wielkiej Brytanii, prawdopodobnie pozyskując niektórych graczy znajdujących się niżej po drabinie. Jako niezależny, Zenith może być podatny na przejęcia, ale HG Capital okazał się agresywnym inwestorem, po pozyskaniu Parts Alliance w 2014 r. Skonsolidowali oni kolejne 4 firmy o łącznym obrocie, który prawdopodobnie wzniesie ich na szczyt 3 największe czynniki motoryzacyjne w Wielkiej Brytanii w następnym roku.

Prawdopodobnie nie zobaczymy dużego ruchu między graczami w pierwszej piątce, gdzie 3 najlepsze banki mają 70% udziału, ale historia może nie być tak prosta w dalszej części tabeli, gdzie, z wyłączeniem 5 największych gigantów, producentów Dealerzy, banki i osoby niezależne utrzymują dość równomierny podział działalności. Patrząc w przyszłość, warto sprawdzić, którzy gracze wykorzystują możliwości związane z flotami MŚP, sektorem, który podwoił swój udział w przemyśle flotowym w latach 2003-2013.

Kategorie: Informacje

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.