100mb

Wieści motoryzacyjne, poradniki, bezpieczeństwo na drodze

Informacje Porady

Jak zmienić hamulce tarczowe

Wymiana hamulców tarczowych jest stosunkowo łatwym procesem, jeśli masz kilka dobrych narzędzi i niezbędnych instrukcji. Ważne jest, aby zrozumieć, jak działają hamulce, aby lepiej zrozumieć, jak z nimi pracować. Układ hamulca składa się z kilku części, w tym tarczy, klocków (które będziemy zastępować), tłoka i zacisku.

Dysk jest przymocowany do piasty, a piasta znajduje się pośrodku koła. Dysk jest utrzymywany w miejscu za pomocą występów lub śrub wystających z piasty. Duże otwory w tarczy pasują do śrub, aby dopasować się do piasty. Te występy również utrzymują oponę na kierownicy. Jeśli kiedykolwiek zmieniłeś oponę płaską, będziesz pamiętać, że musisz odkręcić cztery lub pięć dużych śrub, aby usunąć oponę – są to ucha lub śruby, o których mówimy.

Pierwszą rzeczą, którą chcesz zrobić, to podnieść samochód i zabezpieczyć go w miejscu za pomocą bloków za tylnymi kołami. Bezpieczeństwo powinno zawsze być najważniejsze.

Następnie usuń oponę z pierwszej strony, aby się odsłonić.

Dysk może nie być łatwy do usunięcia, ponieważ często zostaje zatarty w miejscu. Producent ma wbudowaną metodę usuwania dysku, nawet jeśli jest on zajęty, ale najpierw należy spróbować dobrego kranu z gumowym młotkiem. Może to wystarczająco poluzować. Jeśli nadal nie odniesiesz sukcesu, dysk będzie miał w nim kilka otworów, do których pasują śruby. Wsuń śruby w otwory i równomiernie przekręć je, aż płyta wyskoczy.

Zacisk jest odpowiedzialny za ściskanie klocków hamulcowych do wirnika, aby zatrzymać samochód. Ciśnienie hydrauliczne jest wywierane przez suwmiarki, aby zapewnić wystarczającą siłę i tarcie, aby wytworzyć ciśnienie potrzebne do zatrzymania samochodu.

Podczas demontażu można zauważyć, że zużycie jest większe po jednej lub po drugiej stronie. Jest to spowodowane nierównomiernym naciskiem, ponieważ część systemu nie działa prawidłowo. Ważne jest, aby pamiętać i naprawić wszystko, co nie działa prawidłowo, aby uniknąć dalszych napraw.

Suwmiarka jest zamontowana na pływającym zespole, aby zapewnić swobodne przesuwanie się wokół klocków i wirnika. Dzięki temu poduszki nie będą chodzić nierówno.

Istnieją dwa podstawowe typy klocków hamulcowych – te wykonane z materiału organicznego, które wytwarzają dużo kurzu, ale są bardzo tanie i klocki wykonane z materiału ceramicznego, tworząc znacznie mniej pyłu, ale są dwa lub trzy razy droższe.

Niektórzy uważają, że redukcja kurzu tworzy mniej liżącą powierzchnię, a zatem powoduje lepsze, szybsze i łagodniejsze zatrzymanie. Inni wolą organiczne wkładki, ponieważ zmieniają swoje klocki bardzo regularnie w ramach regularnej konserwacji i nie czują, że ceramiczne podkładki gwarantują różnicę w cenie.

Podczas demontażu hamulców należy sprawdzić inne części pod kątem nadmiernego zużycia, pęknięć w wężach, wycieków płynu hamulcowego i nierównomiernego zużycia wskazującego na dodatkowy problem. Pamiętaj, że płyn hamulcowy może spowodować uszkodzenie lakieru i innych części samochodu, dlatego należy zwrócić szczególną uwagę na wycieki płynu hamulcowego.

Ponowne użycie lub recykling płynu hamulcowego jest zalecany, jeśli płyn jest jeszcze dość lekki i czysty. Jeśli płyn hamulcowy jest brudny lub był wystawiony na działanie powietrza przez pewien czas, należy użyć nowego płynu.

Po usunięciu opony prawdopodobnie zauważysz, że „piszczałki” lub wskaźniki hałasu są odsłonięte. Piszczałki są osadzone w podkładce i są zaprojektowane tak, aby powodowały hałas, gdy wkładka uległa znacznemu zużyciu.

Jeśli wirnik jest rowkowany, będzie musiał zostać wygładzony przez maszynę – coś, co zrobi twój lokalny sklep z częściami samochodowymi za dość niską opłatę.

Następnie pociągnij zacisk do góry i odsuń od podkładek. Odbywa się to poprzez usunięcie dwóch śrub, które przytrzymują go w miejscu, a następnie po prostu go podnieść. Przywiąż zacisk dookoła zawieszenia samochodu, zamiast pozwalać mu zawieszać się na wężach – prawdopodobnie powodując uszkodzenie.

Jeśli zacisk wygląda na brudny, należy go wyczyścić. Do smarowania zacisku można wykorzystać smar do części hamulcowych. Używanie oleju lub innego smaru, który nie został specjalnie zaprojektowany do użytku z hamulcami, może spowodować zahamowanie standardowych smarów i nagromadzenie brudu i brudu.

Jeśli jedna podkładka jest o ponad 25% cieńsza niż druga podkładka, może to wskazywać na problem z zaciskiem lub innymi elementami hamulca. Jeśli wkładka w środku jest bardziej dramatycznie zużyta, na ogół zacisk jest wadliwy i prawdopodobnie trzeba go przebudować. Jeśli wkładka na zewnątrz jest bardziej zużyta, usterka jest prawdopodobnie spowodowana mechanizmem pływającym na suwaku. Czyszczenie i smarowanie szkiełka prawdopodobnie rozwiąże ten problem.

Wspornik zacisku należy usunąć, aby kontynuować demontaż, a następnie zdjąć wirnik. Jeśli rotor nie ześlizgnie się z łatwością, użyj gumowego młotka, aby go uderzyć raz lub dwa razy i powinien wystrzelić od razu. Kiedy rotor się pojawi, zanieś go do lokalnego warsztatu samochodowego, aby go obrabiać lub obracać. Doradzą ci, czy zamiast obracać wirnikiem, należy go wymienić, w zależności od jego grubości.

Zasadniczo obracanie wirników nie zajmuje dużo czasu, dlatego warto rozważyć zakup poduszek i innych części podczas oczekiwania na wirniki.

Gdy powrócisz z nowo wygładzonymi wirnikami, odłóż je z powrotem do samochodu. Za pomocą klucza dynamometrycznego dokręcić je do określonego momentu. Małe i średnie sedany będą na ogół około 85 ft-lbs.

Włóż nowe klocki hamulcowe do wspornika zacisku. Możesz kupić małą tubkę żelu o nazwie „no squeal”, która zostanie nałożona na wnętrze klocka, aby zapobiec piskom.

Przed zamontowaniem wspornika zacisku z powrotem na klockach prawdopodobnie będziesz musiał wcisnąć tłok zacisku z powrotem do korpusu zacisku, zanim będzie on pasował. Aby to osiągnąć, użyj dużego zacisku „C”, uważając, aby nie rozerwać ani nie zgnieść plastikowych i gumowych części.

Gdy tłok znajdzie się z powrotem w miejscu dla nowych klocków, zacisk powróci do całego zespołu. Dokręcić wspornik zacisku zgodnie z instrukcją obsługi dotyczącą momentu obrotowego. Wymień oponę i jesteś gotowy do użycia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *