Planowanie urbanistyczne musi lepiej uwzględniać rozwój autonomicznych pojazdów.
Niecałą godzinę po trafieniu na ulice, samosterujący autobus w Las Vegas brał udział w drobnym wypadku. Prom, który ma osiem osób, obsługiwany jest przez AAA i Keolis i był testowany w dzielnicy innowacyjnej Fremont East. Na szczęście dla autonomicznych pojazdów na całym świecie, wahadłowiec nie ponosi winy. Zamiast tego uderzył go pół-samochód, który nie ranił nikogo.
Wahadłowiec Las Vegas ma możliwość uniknięcia przeszkód na swojej drodze i szybko zatrzymać się w razie potrzeby, choć brakuje mu możliwości zejścia z drogi, gdyby coś podobnego, powiedzmy, ciężarówka zbliżyła się. Pasażerowie zgłaszali uczucie strachu i frustracji na niezdolność wahadłowca do zejścia z drogi.
Przedstawiciel miasta Las Vegas powiedział w oświadczeniu, że prom „zrobił to, co powinien, w tym sensie, że jego czujniki zarejestrowały ciężarówkę, a prom zatrzymał się, aby uniknąć wypadku.” Oświadczenie mówi dalej: ” Gdyby ciężarówka miała takie samo urządzenie wykrywające, jakie miał prom, wypadek byłby unikany.
Niepowodzenie autonomicznego wahadłowca, by zareagować tak, jak mógłby być ludzki kierowca, jest jednym z wielu powodów, dla których nie wszyscy wpasowujemy się w samochody bez kierowcy – jest jeszcze wiele do zrobienia, szczególnie w sferze transportu publicznego. Wypadek został ostatecznie spowodowany ludzkim błędem, ale autonomiczne pojazdy muszą mieć lepszy sposób, aby to wyjaśnić.
Proaktywne kroki, aby uniknąć katastrofy
Krajowe Stowarzyszenie Urzędników Transportu Miejskiego spotkało się niedawno na dorocznej konferencji w Chicago, gromadząc około 800 przywódców społeczności, planistów i rzeczników, aby porozmawiać o wielu rzeczach, w tym o bezpieczniejszych ulicach za pośrednictwem autonomicznych pojazdów. NACTO wydało „Plan autonomicznego urbanizmu”, przewodnik, który ma pomóc w planowaniu przyszłości dla miast takich jak Chicago, gdy mówią o przejściu na samochody bez kierowcy.
W dużych miastach szczególnie ważne jest bezpieczeństwo pojazdów autonomicznych – istnieją autobusy, taksówki, autobusy i inne środki komunikacji miejskiej, które sprawiają, że miasto działa. Niektórzy obawiają się, że łatwy dostęp do autonomicznych pojazdów usunie wady w dojeżdżaniu do pracy i doprowadzi do zatłoczonych ulic, a nawet do niekontrolowanego rozrostu miast.
Plan NACTO ma na celu zapobieganie tego rodzaju rzeczom, zamiast kierować miastami w kierunku tego, co nazywają autonomiczną rewolucją. Prezydent Seleta Reynolds powiedziała: „Ten plan pomoże wszystkim miastom położyć fundament pod ulice XXI wieku, zaprojektowane przede wszystkim dla ludzi, bez względu na to, jak podróżują.”
Oczywiście przewodnik traktuje priorytetowo bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, aw razie potrzeby podkreśla ograniczenia niskiej prędkości. Ogólnie rzecz biorąc, grupa ma nadzieję, że będzie aktywna w tym, co nazywa „autonomiczną rewolucją samochodową”.
Specjalista ds. Polityki Portland ds. Ruchu drogowego, Art Pearce, powiedział podczas dyskusji panelowej: „Pierwszą kluczową rzeczą, którą każde miasto powinno robić, jest jednoznaczne powiedzenie:” Oto wyniki, które chcemy osiągnąć i oto sposoby, które naszym zdaniem są autonomiczne. pojazdy mogą się zmieścić w tej przyszłej wizji. „Miasta, które mówią:” Będziemy czekać i zobaczyć przez następne dziesięć lat, a następnie dołączyć do ewolucji „naprawdę będą cierpieć.”
Tak więc, chociaż Keolis i Las Vegas nie mają tego wszystkiego, są już w drodze – i wszyscy zaczynamy gdzieś.