W 2017 r. W Pakistanie uruchomiono wiele nowych motocykli. Niewielu zostanie zebranych tutaj, a większość z nich zostanie przywieziona z Chin. Ale nie sądzę, że będzie tu produkowany którykolwiek z rowerów (w 100% z pakistańskich części).
Podobnie jest w przypadku samochodów, w których w roku 2017 pojawiło się wiele ogłoszeń. Np. Grupa Nishat, grupa Lucky, United Motorcycles itp. Wprowadzą takie marki, jak Hyundai, Kia, Renault itd.
Widzimy wielu profesjonalistów, którzy nazywają to wszystko jako bardzo dobrą oznaką postępu. Tak, zgadzamy się, że da to miejsca pracy i będzie wspierać gospodarkę. Ale w przeszłości wiele marek przybyło do Pakistanu, a następnie wróciło. Najgorsze jest to, że nie dowiedzieliśmy się niczego od żadnej firmy, która tu pracowała.
Nie wiemy, dlaczego profesjonaliści są szczęśliwi? Tylko dla dobrych miejsc pracy z atrakcyjnymi zarobkami? Myślą tylko o sobie? Nie myślą o długoterminowym postępie Pakistanu?
Podzielmy się kilkoma informacjami o Indiach, które nie są daleko, ale tylko wzdłuż naszej granicy. Ich firma Hero współpracowała z Hondą Japan, a teraz jest oddzielną jednostką i jest większa od Hondy. Ich firma Bajaj pracowała we współpracy z Kawasaki, a następnie Kawasaki opuściła Indie, w wyniku czego Bajaj jest oddzielną jednostką z dobrą linią produktów, mocnym R & D itp. Jeśli mówimy o samochodach, ich marka Maruti współpracowała z Suzuki i jest teraz ogromna nazwa pod względem wielkości, produktów i badań i rozwoju. Ich własna marka Tata wykazała wiele postępów nie tylko w Indiach, ale także na całym świecie. W rzeczywistości indyjscy giganci przejęli znaną markę Europy, Ameryki.
Jeśli porównamy je z Pakistanem, czy możemy twierdzić, że zrobiliśmy postęp? Wierzymy, że to nie jest postęp. Czy przyjedzie Renault, czy Hyundai wróci, czy Atals Honda uruchomi CB 150R czy Road Prince importuje Zongshen WEGO 150, we wszystkich przypadkach, w których my, pakistańscy, nie możemy twierdzić, że zrobiliśmy postęp. Ten postęp nie jest niczym więcej niż niektórymi miejscami pracy, niektórymi nowymi inwestycjami itp. Wyjaśnijmy to. Kawasaki pracował tu przez wiele lat, a kiedy wyjechali, nie mogliśmy nawet stworzyć logo Kawasaki. Hyundai i Kia pracowali tutaj przez wiele lat, ale kiedy odeszli, nie moglibyśmy nawet uzyskać takiej samej jakości z naszą marką.
Po tym, jak wszystkie te marki rowerów i samochodów przyjeżdżają tu i wracają, Pakistan nie ma sobie równych w zakresie badań i rozwoju oraz postępów technologicznych. Stan ten nazywamy Zero point, nawet po spędzeniu siedemdziesięciu lat. Prosimy wszystkich profesjonalistów i władze, aby życzliwie rozważyli długoterminowy postęp.
Dziś nawet jedna firma w Pakistanie nie może twierdzić, że zrobiła własny motocykl lub samochód, ponieważ mamy teraz zwyczaj cięć, kopiowania i wklejania.
Przynajmniej obiecujmy sobie (indywidualnie), że będziemy dążyć do czegoś dobrego dla Pakistanu. Dziś, gdy jesteśmy w stanie polegać na technologii nuklearnej, produkcji statków, a nawet myśliwcach, dlaczego nie motocykle i samochody?


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.