Na wielu dojrzałych rynkach powoli powoli zastępuje się nowe samochody leasingiem i innymi formami użytkowania. Tam, gdzie ten trend prowadzi nas od co najmniej dziesięciu lat, pozostaje kwestią debaty, a prognozy sięgają od scenariuszy braku własności po bardziej konserwatywne prognozy o coraz większym udziale leasingu, napędzane przez przystępność finansową. Bez względu na to, która wizja okaże się bardziej poprawna, (lub co najmniej błędna!), Wzrost liczby własnych i niezależnych flot wynajmu i leasingu już napędza samochody używane do remarketingu.

Jeden europejski producent samochodów poszukuje nowych sposobów leasingu flot w całym cyklu życia pojazdu, integrując nowy samochód z ofertami wynajmu używanych samochodów. W ten sposób zespół ds. Sprzedaży i marketingu rozważał umożliwienie klientom przejścia z nowego samochodu na nowy samochód po dwóch latach i oferuje podobny dwuletni okres wymiany dla klientów preferujących starsze samochody. Jedna z głównych codziennych firm wynajmujących oferuje już czynsz do kupowania opcji dla klientów detalicznych, więc integruje remarketing flotowy i ofertę dla klientów.

Obecnie remarketing w ramach najlepszych praktyk obejmuje skrócenie czasu od wycofania się z floty do odsprzedaży, zwiększenie konkurencji i wiedzy specjalistycznej w zakresie zarządzania flotą pojazdów, przetwarzania pojazdów oraz innowacyjnych kanałów sprzedaży hurtowej i detalicznej. Scentralizowana inwentaryzacja i zarządzanie procesami pomaga także producentom samochodów i firmom leasingowym w poprawie dostępności samochodów, priorytetyzacji odnawiania oraz zarządzaniu zapasami i wydaniem samochodów w celu odsprzedaży. Konieczne jest zachowanie równowagi między szybszym czasem realizacji a dostarczaniem podwyższonych cen resztkowych i cen odsprzedaży.

Kilku producentów samochodów, którzy już zarządzają swoimi kanałami remarketingowymi przez dealera i klienta, patrzy na możliwości de-floty na zamówienie. Aukcje i kanały online są obecnie najważniejszymi mechanizmami utrzymywania płynności na rynku dojrzałych samochodów używanych, ale producenci samochodów, firmy leasingowe i dostawcy aukcji patrzą na innowacyjne wykorzystanie danych, aby otworzyć odnowienie klientów i budowę cyklu eksploatacji samochodu. Na przykład ceny i kierowanie ofert dla nowych i używanych klientów samochodów można zsynchronizować, dopasowując odpowiednie punkty przełączania i dostępne samochody. Technologia pomoże, ponieważ telematyka łączy klientów i samochody; dane na żywo z samochodu i bliższa interakcja z klientami wzbogacą obraz i sprawią, że oferty będą skuteczniej kierowane.

W przeszłości nowe samochody były projektowane, budowane i sprzedawane przez producentów samochodów, a następnie, jak można argumentować, w dużej mierze zapomniane. Remarketing w połączeniu z leasingiem, zarządzaniem kontem klienta i technologią ułatwi producentom samochodów dalsze zarządzanie flotą i wyciszy wszystkie dostępne przychody z pojazdu w całym cyklu życia zasobu. Przesuwanie nowych i używanych samochodów na rynek hurtowy stanie się jeszcze bardziej wątpliwe, jeśli podważy to zwrot z aktywów w długim okresie, a zarządzanie wykorzystywanymi przepływami pojazdów stanie się kluczową umiejętnością w rozszerzaniu linii produkcyjnej z fabryki do w obiegu parc. Patrząc na bazę aktywów i zobowiązania finansowe producentów samochodów, jasne jest, że w przypadku niektórych marek więcej funduszy jest obecnie związanych w samochodach na drodze niż w cyklach produkcyjnych i rozwojowych. Niezależnie od tego, czy wszyscy producenci samochodów chcą i potrafią przejść od producenta do dostawcy usług, pozostaje otwarte pytanie, ale jeśli producenci samochodów wycofają się z tej roli, to zamiast tego mogą działać niezależne strony trzecie, takie jak firmy leasingowe i wynajmujące, a nawet nowe podmioty świadczące usługi w zakresie mobilności. Uzupełnij lukę.

Ten blog podsumowuje niektóre z problemów poruszonych w nowym briefingu dotyczącym zarządzania remarketingiem używanych samochodów, który jest obecnie dostępny dla członków do pobrania. Proszę zobaczyć TUTAJ po więcej szczegółów.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.