Honda Motor Co Ltd (7267.T) odwoła około 350 000 pojazdów w Chinach, aby rozwiązać problem z silnikiem o zimnym klimacie i wyeliminować masę skarg klientów, które dotknęły automaker w ciągu ostatniego miesiąca.

Przypomnienie dotyczy samochodu sportowego CR-V i samochodu Civic wyposażonego w 1,5-litrowy silnik turbo, joint venture Hondy z Dongfeng Motor Group Co Ltd (0489.HK) powiedział w oświadczeniu w poniedziałek.

Firma odsyła te samochody, aby rozwiązać problem spowodowany nietypową ilością niespalonego paliwa gromadzącego się w misce olejowej silnika.

Problem w niektórych przypadkach powodował silny zapach benzyny w samochodzie, aw innych przypadkach zapalała się lampka kontrolna samochodu. Honda i Dongfeng zamierzają rozwiązać ten problem, aktualizując oprogramowanie sterujące wtryskiem benzyny.

Urzędnicy Hondy stwierdzili, że nie było żadnych zgłoszeń wypadków. Powiedzieli, że problem z olejem silnikowym nie ma wpływu na działanie silnika ani na osiągi samochodu.

Środek przychodzi po tym, jak właściciele CR-V i Civic zwrócili się do mikroblogu Weibo – chińskiego odpowiednika na Twitterze – i innych środków, aby wysyłać swoje skargi od połowy stycznia.

Przypomnijmy, że w Chinach pojawił się nowy trend, w którym skargi klientów wymykają się spod kontroli, gdy są emitowane na Weibo, zmuszając firmę do zareagowania.

Wiele lat temu zapowiedź, jaką Honda ogłosiła w poniedziałek, mogła zostać rozwiązana dzięki tak zwanym działaniom obsługi klienta, mówią przedstawiciele branży i eksperci. Odnosi się to do tego, co przemysł motoryzacyjny nazywa “cichym przywołaniem”, co jest mniej szkodliwe pod względem finansowym i wizerunkowym, gdy producent samochodów rozwiązuje problem braku bezpieczeństwa, często bezpłatnie, za każdym razem, gdy klient przychodzi do salonu dealerskiego.

“Bez Weibo trwałoby to latami”, powiedział James Chao, główny analityk branży motoryzacyjnej IHS Markit w regionie Azji i Pacyfiku. “Tak było w przypadku branży w erze przed-Weibo, pre-Twitter”.

Honda nie określiła skali ruchu w swoim oświadczeniu, ale rzecznik prasowy z Pekinu i inni przedstawiciele firmy powiedzieli, że Honda i jej partner joint venture prawdopodobnie oddzwonią około 350 000 pojazdów. “Wciąż próbujemy ustalić dokładną liczbę samochodów, których dotyczy problem” – powiedział rzecznik.

Zwykle nie spalana benzyna gromadzi się w misce olejowej, ale paruje pod wpływem ciepła z silnika. Taka odparowana benzyna jest z założenia ponownie wprowadzana do komory spalania silnika jako paliwo.

Kwestia CR-V i Civic pojawiła się w północnych Chinach, gdzie temperatury mogą spadać znacznie poniżej punktu zamarzania, a kierowcy kierowców pojazdów często jeżdżą na krótkie dystanse.

W krótkich seriach inżynierowie Hondy uważają, że silnik nie rozgrzewa się wystarczająco, aby pomóc spalonej benzynie zgromadzonej w misce olejowej do odparowania.

Kategorie: Informacje

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.