Smartfony stały się nieodłączną częścią naszego życia; 67% ludności Niemiec ma obecnie jedną, obok 75% mieszkańców Wielkiej Brytanii i 69% Włochów. Również od czasu ich przybycia około 4-5 lat temu nastąpił niezwykły wzrost liczby tabletów, a ich penetracja w 2014 r. Wyniosła 32% w Niemczech, 41% w Wielkiej Brytanii i 23% we Włoszech. Niezależnie od tego, czy komunikujemy się, planujemy spotkania, badamy produkt lub usługę, czy nawet śledzimy naszą kondycję, urządzenia mobilne wspierają nas we wszystkich aspektach współczesnego życia.
Strony producenta i sprzedawcy muszą nadążyć za mobilnym przepływem. Według ekspertów Sophus3 zajmujących się analityką internetową, udział ruchu pochodzącego od producentów urządzeń mobilnych w Wielkiej Brytanii osiągnął 45% w połowie 2014 r. (A średnia w UE-5 wyniosła 36%). Przeprowadzona przez ICDP analiza witryn producentów przeprowadzona pod koniec 2014 r. Wykazała, że około 96% witryn w Wielkiej Brytanii zostało zoptymalizowanych pod kątem smartfonów, ale tylko około 80% było poprawnie wyświetlanych na tabletach (odpowiednio 92% i 66% w Niemczech oraz 92% i 75% w Włochy). Ma to naprawdę znaczenie, ponieważ metodologia rankingu wyszukiwania Google zmienia się w kwietniu 2015 r., Aby nadać większą wagę funkcjom przyjaznym urządzeniom mobilnym; Witryny, które są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych, uzyskają w przyszłości lepsze wyniki na stronach wyników wyszukiwania w telefonach komórkowych, a te, które nie są trudne, będą w ogóle występować na pierwszej stronie wyników.
Jednak sposób, w jaki nabywcy samochodów szukają informacji, jest tylko częścią historii; Optymalizacja mobilna ma znaczenie dla całego procesu zarządzania potencjalnymi klientami. Około dwóch trzecich użytkowników po prostu przełącza się na inną stronę, zamiast uruchamiać komputer, gdy nie jest w stanie pobrać informacji, których szukają na swoim urządzeniu mobilnym. Producenci i dystrybutorzy muszą również wziąć pod uwagę zadania, które klienci próbują wykonać; wielu nie ma numeru telefonu swojego sprzedawcy zapisanego w książce adresowej, ale zamiast tego wpisz w Google lub przeprowadź wyszukiwanie głosowe. W otrzymywanych wynikach, coraz częściej oczekują, że będą w stanie nacisnąć przycisk „Zadzwoń”, aby połączyć się bezpośrednio z dealerem, bez konieczności kopiowania i wklejania numeru do swojej książki adresowej. Wydaje się to oczywiste, ale dealerzy muszą upewnić się, że odpowiedni numer telefonu znajduje się za przyciskiem „Zadzwoń”; Często zdarza się, że dział części staje się centralą przez przypadek lub w przypadku połączeń po prostu nie można połączyć z żadnym innym miejscem. Co więcej, dealerzy powinni skorzystać z możliwości używania specyficznych „śledzących” numerów telefonów, które można ustawić w celu odzwierciedlenia określonych typów zapytań w zależności od miejsca i sposobu ich reklamowania, i które można powiązać z właściwym odbiorcą i przeanalizować jako część ogólnego CRM i działań marketingowych. Dealerzy powinni także pamiętać, że około połowa wszystkich e-maili, które klienci otrzymają, będzie teraz otwierana na urządzeniach mobilnych, więc treść musi być przyjazna dla urządzeń mobilnych.
Rozwój różnych rodzajów kanałów online jest trudny dla dealerów wszystkich kształtów i rozmiarów; technologia może być skomplikowana, a potrzeby inwestycyjne znaczące, niezależnie od tego, czy rozwiązanie zostanie wdrożone wewnętrznie czy zlecone na zewnątrz. Na tym tle wysokich kosztów i słabych zwrotów, nadążanie za mobilnymi klientami jest wyzwaniem, ale jest to wyścig, którego przemysł nie może utracić.