100mb

Wieści motoryzacyjne, poradniki, bezpieczeństwo na drodze

Informacje Samochody autonomiczne Samochody elektryczne

Siedzenia i tablica przyrządów w autonomicznych pojazdach Faurecii

Siedzisko obrotowe z mocą i panel do zmiany kształtu deski rozdzielczej to technologie transformacyjne opracowywane dla autonomicznych wnętrz pojazdu.

„Podejmujemy klasyczne produkty i materiały oraz dodajemy kolejną warstwę technologii, która daje nowe funkcje i nowe funkcje dla wygody użytkownika w autonomicznej kabinie pojazdu” – powiedział Robert Kinney, wiceprezes ds. Inżynierii w firmie North America Operations firmy Faurecia.

Kinney i inni technolodzy Faurecia rozmawiali z Automotive Engineering podczas niedawnego programu prezentującego produkty krótkoterminowe w siedzibie dostawcy w Ameryce Północnej w Auburn Hills w stanie Michigan.

Zaawansowana, wszechstronna konstrukcja siedziska jest wyposażona w elektronicznie sterowaną pozycję pod kątem 60 stopni i 15-stopniowy kątowy fotel. Jest to pierwszy demonstrator funkcjonalny opracowany przez inżynierów Faurecia i ZF w ramach partnerstwa, które powstało w 2017 roku.

Według Troy’a Ziemba, dyrektora ds. Zastosowań metali i mechanizmów Faurecia North America, wirtualna walidacja za pośrednictwem FEA wskazuje, że położenie obrotowe konstrukcji spełnia początkowe przewidywania dostawców dotyczące integralności siedzenia i ochrony pasażerów przed zderzeniem czołowym.

W przypadku konwencjonalnego silnika 12 V konstrukcja nie ma jeszcze optymalnej prędkości, aby zmienić pozycję pasażera z kąta 60 stopni na sprawdzony kąt 45 stopni, powiedział Ziemba. „Pracujemy z ZF, aby zdefiniować kulę bezpieczeństwa, która wpływa na kąt nachylenia, prędkość ruchu siedziska i inne aspekty, aby umieścić ramę fotela we właściwej pozycji przed kolizją” – wyjaśnił.

Górna część pleców wielomateriałowej konstrukcji siedzenia jest wykonana z nylonu 6/6 z włóknem szklanym i wstępnie uformowaną matą szklaną. „Wyjątkowość górnej części pleców polega na tym, że jest to kompozyt z tworzywa sztucznego, który może wytrzymać wszystkie obciążenia” – powiedział Ziemba.

Auta SAE Level 4 i 5 będą prawdopodobnie miały przednią i tylną przesuw fotela w zakresie od 800 do 1000 mm (31,4 do 39,3 cala) w porównaniu z tradycyjnym skokiem siedzenia od 250 do 270 mm (9,8 do 10,6 cala). „Gdyby siedzenie osiągnęło maksymalne położenie tylne za pomocą pasa bezpieczeństwa zamontowanego na słupku B, ten” daleko, daleko „pasek naramienny zostałby unieszkodliwiony”, powiedział Ziemba, podkreślając, dlaczego wstępnie naprężony pas bezpieczeństwa koncepcji i zwijacz rurowy są ramą -zamontowane.

Poduszki powietrzne znajdują się po stronie wewnętrznej i zewnętrznej konstrukcji; poduszka powietrzna montowana od tyłu chroni pasażera na tylnym siedzeniu. Tor mocujący zagłówek jest również zintegrowany z ramą oparcia.

Elementy boczne ramy tylnej są wykonane ze stali dwufazowej, a niektóre sekcje mają mniej niż 1 mm (0,039 cala). Łączniki konstrukcji i wsporniki pionowe wykonane są ze stali o wysokiej wytrzymałości (HSS). Talerz poduszki i boczny element poduszki są wykonane z odlewanego ciśnieniowo aluminium. „Aby uzyskać wymagany promień zgięcia z dwufazową lub HSS, boczna część poduszki bocznej byłaby o 15-20 mm (0,59-0,78 cala) wyższa niż odlewany aluminiowo podłużny element. Ważne było osiągnięcie zoptymalizowanej wysokości bloku „, powiedział Ziemba, określając odległość od punktu mocowania fotela do hip-punktu pasażera.

Mechanizm obrotowy i inne elementy podsystemu wszechstronnej konstrukcji siedziska są gotowe do debiutu produkcyjnego już w 2020MY.

Zaawansowana i wszechstronna konstrukcja umożliwia obracanie foteli i pochylanie się podczas autonomicznej jazdy, natomiast tradycyjna deska rozdzielcza może zostać przekształcona podczas autonomicznej jazdy SAE Level 4-5. „Cała kabina jest kopertą, którą musimy traktować jako kompletny ekosystem” – powiedział Kinney.

Przesuwany kształt IP ma wyświetlacz TFT o szerokości 600 mm (23,6 cala) i 200 mm (7,8 cala). W nieautonomicznym trybie jazdy wyświetlacz pokazuje prędkość pojazdu i inne informacje bezpośrednio przed kierowcą. Ale w pełnym autonomicznym trybie jazdy, ekran przesuwa się w prawo po stronie kierowcy, ponieważ elastyczna membrana IP jednocześnie zmienia swój kształt za pomocą elektromechanicznych mechanizmów uruchamianych przez pojemnościowe przełączniki sterowania dotykowego w wykończeniu z naturalnego drewna.

Kinney zauważył, że IP demonstratora może poruszać się w przybliżeniu 60 mm (2,36 cala) w kierunku pionowym, przesuwając dolną powierzchnię IP na rozpiętości prawie 500 mm (19,6 cala) na środkowym punkcie deski rozdzielczej. Morfing IP ma być gotowy do produkcji w 2020 roku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *