Z perspektywy OEM Indie od dawna uważane są za „Narnię” w zakresie sprzedaży pojazdów, co symbolizuje wiele niewykorzystanych możliwości i możliwości dystrybucji.
Jako dowód na to przekonanie, sprzedaż samochodów stale rośnie od 2009 r., Nie tak szybko, jak w Chinach, ale wciąż daleko przed sytuacją na bardziej dojrzałych rynkach Europy i USA. Dodatkowo, stały wzrost PKB i ogólnie stabilna rupia przekonały ekspertów rynkowych i producentów OEM, aby oczekiwali dwucyfrowej rocznej stopy wzrostu (CAGR) w sprzedaży nowych samochodów. Okazało się to jednak wyjątkowo nadmiernie optymistyczne, ponieważ większość producentów samochodów zamierzała szybko zdobyć 10-20% udziału w rynku, nie spodziewając się żadnej ekonomicznej stagnacji, jak miało to miejsce w 2014 r. Całkowite aspiracje na rynku osiągnęły niesamowitą liczbę 280 % rzeczywistego rynku, kompletny koszmar dla branży. W związku z tym producenci OEM musieli zmniejszyć swoje cele, ponieważ dealerzy zgromadzili zapasy ze względu na słabą sprzedaż i rosnącą konkurencję ze strony nowych podmiotów wchodzących na rynek. Niemniej jednak, z drugą co do wielkości populacją na świecie i stale rosnącą klasą średnią, Indie są bardzo zainteresowane producentami oryginalnego wyposażenia (OEM) i są wyraźnie obiecującą możliwością zwiększenia obrotów i zysków w nadchodzących latach, zarówno w zakresie sprzedaży nowych samochodów, jak i działalności posprzedażnej. .
Indyjski niezależny rynek części zamiennych również pozostaje daleki od dojrzałości, a wiele rzeczy wciąż musi się zdarzyć na poziomie gruntu, zanim sektor będzie stopniowo ewoluował. Obecnie brakuje zarówno struktury, jak i profesjonalizmu, a wiele dodatkowych problemów blokuje drogę do znaczących ulepszeń. W 2012 r. Arvind Kapur, ówczesny prezes Stowarzyszenia Producentów Komponentów Samochodowych w Indiach (ACMA), poinformował w prasie, że „tylko niewielka część pojazdów w Indiach obsługiwana jest przez autoryzowane przez OEM centra serwisowe, reszta zorganizowana , częściowo zorganizowany i duża liczba małych niezorganizowanych graczy „. Odtąd sytuacja zmieniła się tylko marginalnie, chociaż sieć autoryzowanych producentów OEM ma osiągnąć 20-30% do roku 2017, a udział małych, niezorganizowanych warsztatów spadnie z 60-70% do 45-55%.
W 2014 r. Największy udział zarejestrowanych pojazdów miały pojazdy dwukołowe, które stanowiły 49% łącznej wartości rynku części, w porównaniu z 26% w przypadku samochodów osobowych i 25% w przypadku pojazdów użytkowych / autobusów i przyczep, wynika z ostatnich badań McKinsey.
Głównym problemem pozostaje to, że mimo że jakość części i pojazdów wyraźnie poprawiła się w ciągu ostatniej dekady, 36% składników nadal jest fałszywych lub fałszywych. Niemniej jednak, ulepszenie jakości i coraz częstsze stosowanie technologii poprawiło trwałość pojazdów, co zaowocowało mniejszą liczbą wizyt w warsztatach i mniejszą ilością części. W ten sposób rynek wtórny stał się bardziej zorientowany na jakość i system, a konsolidacja małych i nieprofesjonalnych graczy miała miejsce.
Jednocześnie problemy infrastrukturalne nadal mają charakter endemiczny, z wieloma możliwościami poprawy. Jednak przemysł samochodowy i części ma nadzieję, że rząd Modiego podejmie działania w tym obszarze.
W lutym 2015 r. Nowy mianowany prezydent ACMA, Ramesh Suri, zapowiedział w prasie, że sektor części samochodowych „dotknie 100 miliardów dolarów obrotów do 2020 r.”, Chociaż przyznał: „cel jest mało ambitny”, ponieważ byłoby to trzy razy obrót w latach 2014-15 (38,5 mld USD). Według analizy Frost & Sullivan z 2015 r., Łączne dochody części na poziomie producenta mają wzrosnąć na poziomie CAGR 12,4%, osiągając 16,5 miliarda USD do 2021 r. Dodatkowo, zapotrzebowanie na rutynowe czynności konserwacyjne, takie jak klocki hamulcowe, wzrośnie co najmniej 10 razy szybciej w porównaniu do CAGR. Europa i Ameryka Północna podkreślają badania.
Aby to osiągnąć, istnieje naturalna potrzeba kultywowania i organizowania łańcucha dostaw motoryzacyjnego rynku wtórnego w sposób zintegrowany z operatorami usług i napraw. Nowoczesne techniki logistyczne, w tym szkolenia z zarządzania zapasami, a także wdrażanie i przeprowadzanie systemów informatycznych, powinny być częścią transformacji rynku wtórnego.
Ogólnie rzecz biorąc, długoterminowa przyszłość rynku części zamiennych dla Indii wygląda obiecująco, a ICDP uważa, że ożywienie gospodarcze połączone ze wzrostem sprzedaży nowych samochodów doprowadzi do dalszej profesjonalizacji rynku wtórnego i systematycznej integracji z ogólną branżą motoryzacyjną.