Zaledwie trzy lata temu Transport Canada opublikowała szokujące statystyki, które powinny być sygnałem ostrzegawczym dla wszystkich kanadyjskich kierowców

Ich badania wykazały, że w 2009 r. Miało miejsce ponad 124 000 kolizji na kanadyjskich autostradach, które spowodowały obrażenia lub śmierć.

W Boyd chcemy, aby liczba ta spadła. Sądzimy, że może to zrobić, jeśli wszyscy Kanadyjczycy poprą nieco bezpieczniej. Zdajemy sobie również sprawę, że trudno dokonać dużych zmian. Zachęcamy więc wszystkich do wprowadzania drobnych zmian … tylko po to, aby poprawić jedną umiejętność jazdy każdego miesiąca.

W tym miesiącu zachęcamy ludzi do bezpiecznego powrotu. Toczenie brzmi jak coś, co robisz, ale jest to kompletny zestaw umiejętności: musisz oceniać odległości, hamować i przyspieszać w kontrolowany sposób, utrzymywać pojazd na kursie i uważać na przeszkody w martwym punkcie. Toczenie wydaje się łatwe, ale tak naprawdę nie jest!
Oto, jak możesz lepiej się skręcić

Sygnał! Oczywiście! To jest pierwszy krok. Kiedy zbliżasz się do swojej tury, upewnij się, że sygnalizujesz to z dużą ilością czasu, aby inni kierowcy byli świadomi tego, co masz zamiar zrobić i nie próbują poruszać się (w tym samym kierunku, w którym się obracasz)
Zwolnij w czasie. Mniejsza prędkość zapewni największą kontrolę za rogiem. Jeśli zbliżysz się do zakrętu zbyt szybko, możesz popłynąć na inny pas i uderzyć w inny pojazd
Oceń odległość: Stań się świadomy drogi, którą pokonują wszystkie cztery opony. Na przykład na skręcie w prawo, przednia lewa opona będzie miała najszerszy łuk, podczas gdy przednie i tylne prawe opony będą tworzyły wąski łuk (a prawe tylne opony będą „przecinały” łuk)
Uważaj na martwe punkty: podczas skręcania masz nawet trzy martwe punkty: Masz martwą część tylnego panelu kwartału (z boku pojazdu, do którego zmierzasz). Masz również przednie dwa rogi pojazdu. Jeśli skręcasz w lewo, przedni prawy róg pojazdu jest martwym punktem i można łatwo przyciąć coś, co jest zbyt niskie, abyś mógł je zobaczyć. Jeśli skręcasz w prawo, zarówno przedni, jak i przedni lewy róg pojazdu ukrywają przed wzrokiem małe rzeczy
Trzymaj pojazd na kursie i płynnie. Tak łatwo jest pozwolić, by pojazd przesuwał się zbyt daleko za róg, nie obracając się wystarczająco ostro, a tak łatwo jest pozwolić pojazdowi przeciąć róg zbyt mocno, obracając koło zbyt mocno. Zamiast tego musisz zachować gładkość i przewidywalność narożnika, starając się dopasować dwie wewnętrzne opony do kąta narożnika
Pamiętaj, aby wziąć pod uwagę pogodę: zimowe drogi są oblodzone i zmniejszą przyczepność. Zwolnij jeszcze bardziej, aby zachować kontrolę

Bezpieczne skręcanie to umiejętność. Na szczęście jest to coś, co można „ćwiczyć” kilka razy na każdym dysku.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.