100mb

Wieści motoryzacyjne, poradniki, bezpieczeństwo na drodze

Informacje Samochody

Obalamy 5 mitów o samochodach w czasie mrozów

Istnieje wiele mitów dotyczących jazdy w niskich temperaturach, więc jesteśmy tutaj, aby podzielić się prawdą o tym, dlaczego twój samochód nie zacznie się od zimna i innych mroźnych faktów.
Dlaczego tak wiele akumulatorów ginie w zimie?

Zima jest ciężka na baterie, z dwóch głównych powodów. Silniki są znacznie trudniejsze do odwrócenia, ponieważ cały olej w nich zamienił się w melasę. Wymaga to znacznie większego prądu z akumulatora i dodatkowego zranienia, ponieważ bateria nie może wytworzyć normalnej ilości energii z powodu zimna. Reakcje chemiczne generujące elektryczność są wolniejsze w niższych temperaturach. Twoja uwaga dotycząca rozluźnienia kabli jest częściowo powiązana. Ogromne wymagania prądowe silnika rozrusznika – od 200 do 400 amperów – mogą powodować nagrzewanie się zacisków akumulatora, jeśli połączenie zacisku do słupka nie jest doskonałe. Po uruchomieniu samochodu połączenie się ochłodzi. I to pozostawia słabe połączenie. Słabe połączenie może uniemożliwić pełne naładowanie baterii. Rozładowana bateria, w przeciwieństwie do całkowicie naładowanej, może zamarznąć, uszkadzając ją wewnętrznie.

To powiedziawszy, podczas gdy więcej samochodów nie zacznie się w mroźne zimowe poranki, więcej akumulatorów faktycznie zawodzi w miesiącach letnich, kiedy intensywne ciepło wygotowuje elektrolit, doprowadzając do stanu suchości baterii.
Czy pomaga rozgrzać samochód podczas lunchu, więc zaczyna się łatwiej po pracy?

Jeśli samochód zaczyna się rano po mrozie przez całą noc, to z pewnością powinien zacząć się po 8 godzinach zaparkowanych na parkingu biurowym. Jeśli masz dziecko w garażu, które nie zacznie się po dniu spędzonym na dworze i musi być uruchamiane co 4 godziny, może nadszedł czas, aby zmienić wtyczki i sprawić, by działał prawidłowo. Jeśli uruchamiasz zimny silnik i pracujesz na biegu jałowym przez 10 minut każdego dnia, masz szansę na rozcieńczenie oleju niespalonym paliwem, które nigdy nie będzie miało szansy się spalić. To może spowodować przedwczesne zużycie silnika – nie wspominając już o niepotrzebnym spalaniu drogiej benzyny.
Czy przewożenie worków z piaskiem w bagażniku naprawdę poprawi trakcję?

To zależy od tego, co prowadzisz. Dawno temu, kiedy przeciętny samochód był przednim ciężkim sedanem z tylnymi napędami z marginalnymi oponami, pewnie setki funtów balastu mogło zrobić różnicę, która pomogłaby ci zdobyć ten śnieżny pagórek. Większość samochodów dzisiaj jest napędem przednim lub nawet na wszystkie koła, a nawet dzisiejsze duże tylne koło napędowe ma lepszy rozkład masy i lepsze radialne opony całoroczne. Balast w bagażniku tylko przeszkadza w prowadzeniu pojazdów z napędem na przednie koła i prawdopodobni spowoduje nadsterowność na śliskich nawierzchniach. Jeśli musisz balastować tylnym samochodem lub ciężarówką, dodaj balast jak najdalej do przodu; nadal otrzymujesz przyczepność, ale nie ma dodatkowej masy tak daleko w tyle.

Po kilku dniach ciężkiego śniegu wycieraczki przestały działać. Czy to z powodu zapchania osadu w zbiorniku? Jaka jest prawdopodobna przyczyna i jak temu zapobiec?

Dysze spryskiwaczy natychmiast zamarzły, a nie po kilku dniach spędzonych w strefie zerowej. A osad, który twoja ciotka jest pewna, znajdzie się w zbiorniku, który zapycha dysze, niezależnie od temperatury. Prawdopodobnie jest to refluks śnieżny. Zwykle w linii myjąco-dyszowej znajduje się zawór zwrotny, który utrzymuje niebieski płyn (właściwie tylko alkohol i trochę barwnika) w liniach po zakończeniu mycia przedniej szyby. Jeśli zawór zwrotny ulegnie uszkodzeniu, płyn będzie wracał do zbiornika po zatrzymaniu pracy pompy. I może wsysać stopiony śnieg lub lód z powrotem do dyszy. Wymiana zaworu zwrotnego zwykle to naprawia.
Kiedy jest naprawdę zimno, wycieraczki szyby gromadzą lód, bez względu na to, jak dobrze je zeskrobuję, a nawet kiedy mam wysoką temperaturę, piaskowanie przedniej szyby. Czy jest coś, co mogę zrobić, żeby temu zapobiec?

Ekstremalna pogoda może pokonać punkt zamarzania płynu do spryskiwaczy, zamieniając go w błoto na przedniej szybie. Najważniejsze jest więc, aby przednia szyba była jak najcieplejsza, obracając odmrażacz do najcieplejszego ustawienia temperatury i najwyższych obrotów wentylatora. Świeże pióra wycieraczek mogą pomóc, a przynajmniej spróbować wyczyścić ostrza nagromadzonego filmu drogowego, wycierając je benzyną lakową i papierowym ręcznikiem. Traktując przednią szybę Rain-X pozostawi mniej płynu do spryskiwaczy na szybie, aby zamarznąć. W ostateczności należy użyć w zbiorniku alkoholu metylowego zamiast płynu do spryskiwaczy. Płyn do spryskiwaczy zawiera już 40 procent alkoholu metylowego i 60 procent wody. Jeśli zwiększysz stężenie alkoholu, spowoduje to obniżenie temperatury krzepnięcia. Możesz kupić alkohol metylowy w dziale farb w sklepie z narzędziami, lub czasami możesz go znaleźć w dziale artykułów gospodarstwa domowego w sklepie z dużymi skrzyniami, oznaczonym jako paliwo do przetarć. Wystarczy wlać go do zbiornika spryskiwacza.

Polecamy:

http://www.gajg.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *