Kolizja samochodem nie jest doświadczeniem, z którym każdy z nas szczególnie może łatwo sobie poradzić, ale niestety niektórzy kierowcy mogą znaleźć się w takiej sytuacji w pewnym momencie swojego życia. Jest to stresujące doświadczenie z wieloma rzeczami, o których warto pomyśleć, włączając w to organizowanie napraw kolizji automatycznych. Tutaj sprawy mogą się skomplikować, ponieważ istnieje wiele mitów i nieporozumień dotyczących naprawy po kolizji.

Poświęćmy chwilę, by obalić kilka najczęstszych mitów dotyczących napraw powypadkowych.

1. To zależy od Twojego dostawcy usług ubezpieczeniowych, gdzie możesz wykonać naprawę po kolizji

Wielu kierowców uważa, że ​​to do ich ubezpieczyciela należy decyzja, który warsztat naprawczy zajmie się naprawą kolizji. Jest to jednak trochę błędne przekonanie, ponieważ większość ubezpieczycieli oferuje listę skierowań do warsztatów i może nawet zawrzeć bezpośrednią umowę naprawczą z niektórymi sklepami z ciałem. Nie zakładaj jednak, że musisz wybrać sklep z body z tej listy! Dobrze jest wybrać inny zakład, w którym czujesz się komfortowo, a firma ubezpieczeniowa nadal będzie negocjować z nimi koszty naprawy kolizji.

Niektórzy kierowcy uważają również, że korzystanie z innego warsztatu samochodowego jest inne niż zalecane przez ubezpieczyciela, który unieważnia gwarancję. Tak nie jest, ponieważ to twój warsztat, a nie ubezpieczyciel, który gwarantuje naprawy kolizji.

2. Tylko dealer może przywrócić samochód do oryginalnego stanu

Istnieje powszechny mit, że tylko dealer może przywrócić pojazd do dawnej świetności po kolizji, ale tak nie jest. Istnieje wiele sklepów z nadwoziami, które wykonują świetną robotę przy naprawach kolizji przy użyciu części OEM. W zależności od warunków polisy ubezpieczeniowej może być nawet możliwe przywrócenie pojazdu za pomocą części zamiennych.

Śmieszny fakt! Nazwa OEM oznacza producenta oryginalnego sprzętu, co oznacza, że ​​przedmiotowe części zostały wyprodukowane przez firmę produkcyjną zleconą podwykonawcom przez producenta pojazdu. W skrócie, są to te same części używane w fabryce podczas początkowej produkcji.

3. Polisy ubezpieczeniowe pokryją wszystkie rodzaje szkód

Wielu kierowców zostaje złapanych, zakładając, że ich polisa ubezpieczeniowa pokryje wszelkie naprawy kolizji wymagane po wypadku. Będzie się to jednak różnić w zależności od polityki, a nie wszystko zostanie uwzględnione. Na przykład niektóre zasady mogą nie oferować ochrony przed obrażeniami ciała ani nieubezpieczonej ochrony kierowcy. Ważne jest, aby zapoznać się z polisą ubezpieczeniową i dokładnie zrozumieć, co obejmuje ubezpieczenie.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.