Problem z przeciążeniem jest prawdziwą zagadką Tetris. Każdy samochód zajmuje około zajmuje około ośmiu metrów kwadratowych, gdy zaparkowany, a często bardziej na drodze lub na dedykowanym parkingu. Dlatego transport publiczny jest atrakcyjny dla urbanistów, ponieważ 60 osób w autobusie zajmuje mniej miejsca niż 60 osób w samochodach.

Samochód, prywatny lub taksówkowy, jest wygodniejszy od autobusu, ponieważ teoretycznie może zabrać Cię dokładnie tam, gdzie chcesz, a nie blisko miejsca, do którego chcesz jechać. Jest on dostosowany do Twojej trasy i dlatego kosztuje więcej. I oczywiście ta precyzja ma znaczenie, im dalej oddalasz się od centrów miejskich na przedmieścia. Ale dużą przeszkodą dla wygody są zatory i koszty. Nawet pomijając szersze ekonomiczne skutki zatorów komunikacyjnych, przewaga podróży od A do Z przez samochód jest poważnie zagrożona, gdy szybciej chodzić do stacji, pociągiem, a następnie iść na drugim końcu. Ponadto kierowcy muszą znaleźć miejsce do zaparkowania samochodu, co może być kosztowną opcją do codziennego użytku. Wielu analityków transportu sugeruje, że samochody będą musiały płacić za korzystanie z ulic w oparciu o wynagrodzenie na bieżąco, jako jedyny sposób stymulowania racjonalnego wyboru i przyrostu wydajności (David Levinson i Kevin J. Krizek, The End of Traffic i the Przyszłość transportu).

Wróćmy do zagadki Tetris. Aby zwiększyć gęstość pasażerów w samochodach, udział w przejazdach musi być bardziej rozpowszechniony. BlaBlaCar, aplikacja do udostępniania jazdy, nadal gromadzi użytkowników. W marcu 2015 r. 2% telefonów z systemem Android w Polsce miało zainstalowaną aplikację BlaBlaCar. Do sierpnia 2015 r. Liczba ta wzrosła do ponad 4%. We Francji w tym samym okresie instalacje aplikacji BlaBlaCar wzrosły z nieco ponad 5,8% wszystkich telefonów z systemem Android do ponad 7% (źródło: SimilarWeb / Business Insider). Sami BlaBlaCar twierdzą, że obłożenie BlaBlaCar wynosi 2,8 na jazdę, w porównaniu ze średnią obsadą samochodów wynoszącą 1,6 w Wielkiej Brytanii, 1,7 we Włoszech i Hiszpanii oraz 1,8 we Francji (źródło: BlaBlaCar). Jednak BlaBlaCar ma bardzo duży wpływ na dalekie podróże, a więc pomimo ciągłego wzrostu, nie ma oczywistego wpływu na problem ruchu miejskiego.

Współdzielenie taksówek wydaje się być najbardziej dynamicznym trendem do przejazdów w miastach. Uber oferuje platformę dla smartfonów do przejazdów z prywatnych samochodów i taksówek. Jest tam wiele aplikacji do dzielenia się taksówkami, których celem jest wspieranie licencjonowanych taksówkarzy. Na przykład Maaxi zamierza oddać energię licencjonowanemu londyńskiemu taksówkowi, rejestrując 2000 londyńskich czarnych taksówek w pierwszym miesiącu. Maaxi tworzy usługę rezerwacji przejazdów, która umożliwia użytkownikom kabin Black Cab łączenie swoich przejazdów i zbliża czarne taksówki do usług autobusowych, dzięki czemu są one bardziej dostępne dla młodych i bardziej elastyczne jako opcja. Jak powiedział dyrektor generalny Maaxi Gabriel Campos podczas premiery w kwietniu 2015 r. „Celem jest wykorzystanie istniejącej infrastruktury czarnych taksówek wraz z ich przestronnymi pojazdami w celu zwiększenia przepustowości w londyńskiej sieci transportu publicznego” (źródło: DesiBlitz).

W jaki sposób producenci samochodów mogą sprawić, że ich samochody staną się oczywistym wyborem do przejazdów w miastach na całym świecie? Z pewnością możesz zrobić samochód. Możesz zaoferować klientom dostęp do wspólnego przejazdu za pośrednictwem Twojego kanału; na przykład aplikacja Moovel z usług mobilnych Daimler obsługująca Car2Go zawiera również funkcję udostępniania tras. Ale zróżnicowanie jest trudne, gdy już istnieje ustalona platforma do przejazdów koleją. Z drugiej strony, uznana platforma może przyciągać dobrych partnerów, a niektóre marki konsumenckie próbują połączyć się z istniejącymi platformami. Platforma udostępniania jazdy Lyft rozpoczął partnerstwo marketingowe ze Starbucks w lipcu 2015 r., W którym „gwiazdy” (lub punkty nagrody) będą przyznawane kierowcom i pasażerom. (Źródło: CNBC). Jako kampania nakierowana na podobną grupę demograficzną, z pewnością może sprawić, że hotspoty będą wyświetlane w sklepach Starbucks.

Usługi łączności w samym samochodzie mogą oferować przewagę, dzięki czemu uczestnicy jazdy wchodzą w interakcje z marką producenta w nowy sposób, podróżując samochodem. Być może punkty mogą być przyznawane z samochodu dla jeźdźców, punkty, które budują zniżki na cotygodniowe, codzienne lub tygodniowe wypożyczanie samochodów. A co z taksówką lub prywatnym kierowcą? W jaki sposób producenci samochodów mogą uatrakcyjnić swoje produkty i usługi leasingu tym, którzy aktywnie oferują usługi wspólnego użytkowania? Być może jakiś rodzaj usługi polecania umożliwiłby nagradzanie kierowców, gdy klienci podróży później kupią usługę, taką jak krótkoterminowy wynajem samochodu, może poprzez zniżkę na leasing samochodu.

W ostatecznym rozrachunku producenci samochodów chcą, aby więcej ich klientów w miastach pozostało z nimi, zarówno poprzez konsumpcję usług, jak i napędzanie ich produktów. Aby to zrobić, producenci samochodów potrzebują więcej elementów układanki, aby mogli podejść do sprzedaży usług w zatłoczonych miastach na jak najwięcej sposobów. Muszą stworzyć przestrzeń komercyjną na rynku, której dziś nie ma. Daimler i BMW nadal są liderami, i choć niektórzy krytycy twierdzą, że wiele z ich przedsięwzięć w zakresie mobilności to po prostu ćwiczenia marketingowe bez perspektywy uzyskania znacznego zwrotu z inwestycji, to warto podkreślić, że podczas eksperymentowania dowiedzą się, co działa i co robi. nie robi. Nie możesz dostać dobrego w Tetris bez grania.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.